TikTok bieži uztver kā platformu pusaudžu dejām, bet realitātē tā kļuvusi par vienu no efektīvākajiem mārketinga kanāliem maziem un vidējiem uzņēmējiem visā pasaulē. Zinātnisks pētījums no Journal of Research in Marketing and Entrepreneurship analizē, kā veiksmīgi uzņēmēji izmanto īso video spēku ne tikai zīmola veidošanai, bet arī klientu piesaistei un lojalitātes stiprināšanai.
Un tas viss — bez dārga budžeta. Ar patiesumu. Un drosmi būt īstam.
Pētījuma uzņēmēji neseko "perfektu" video trendam. Viņu ieraksti ir vienkārši, bet nozīmīgi. Viņi stāsta savu pieredzi, rāda savu produktu darbībā, dalās kļūdās, atklāj iekšējo “kāpēc”. Tas rezonē vairāk nekā jebkurš montēts reklāmas klips.
“Es tikai pateicu, ko daru, un tas kļuva populārs.”
— viens no pētījuma uzņēmējiem
Rīcība: Uzņem video, kur pasaki, kāpēc dari to, ko dari. Bez skripta. Vienkārši runā kamerā kā ar draugu.
Tie, kuriem izdodas, nemēģina “uzlauzt algoritmu”, bet veido emocionālu dialogu. Viņi atbild komentāros, stāsta stāstus, uzdod jautājumus. Viņi izveido kopienu, ne tikai auditoriju.
Cilvēki seko nevis video dēļ, bet vērtību dēļ, ko uzņēmējs pauž.
Visi pētījumā iekļautie uzņēmēji atzina: panākumi nāk ar testēšanu. Viņi publicē dažādus formātus – jautājumus, padomus, stāstus – un vēro, kas rezonē. Neviens nesāk ar “perfekto stratēģiju”.
Rīcība: Sāc ar vienkāršu mērķi – 1 video dienā 7 dienas. Katra video beigās pajautā: “Ko Tu domā?”
Nav nepieciešams miljoni skatījumu. TikTok nav TV reklāma. Tie, kas veido nišas saturu konkrētai auditorijai, gūst reālu biznesa izaugsmi. Jo niša — tas nozīmē uzticību. Uzticība — tas nozīmē pārdošanu.
Ja Tu runā visiem, neviens īsti neklausās. Ja Tu runā konkrētiem, viņi kļūst par klientiem.
Pētījuma dalībnieki izmantoja pārdomātus aicinājumus uz darbību (CTA). Tas nebija “nospied like”, bet gan:
“Ja Tev ir šāda problēma – raksti man.”
“Vai Tu arī tā jūties? Apspriedīsim to komentāros.”
“Gribi redzēt, kā es to darīju? Paskaties šo nākamo video.”
Tu neesi parasts zīmols. Tu esi cilvēks ar stāstu. Tava priekšrocība nav kamera vai montāža — tā ir Tava pieredze, ko cilvēki grib dzirdēt.
Uzraksti 5 idejas, par ko vari pastāstīt kamerā (piemēram: kļūda, ko pieļāvi, viens padoms, klients, kurš mainīja Tavu skatījumu).
Uzfilmē vienkārši ar telefonu. Dabīgā gaismā. Nevis, lai izskatītos labi — bet lai izskatītos īsti.
Publicē ar vienkāršu uzsaukumu, piemēram: “Vai Tu arī to esi jūtis?” vai “Es domāju, ka izgāzos. Bet…”.
Veiksmi darbos un personīgajā izaugsmē,
Āris Birze
26266504
Ja vēlies palīdzību izveidot savu video ideju kalendāru, CTA tekstus vai saturu savam zīmolam, droši raksti man vai iečeko www.showandtell.lv – palīdzēšu no idejas līdz pirmajiem skatījumiem.
#DigitālaisAutentiskums #TikTokUzņēmējiem #NenobīstiesUnRunā
Saite uz pētījumu: https://www.researchgate.net/publication/375084757_Short_video_marketing_strategy_evidence_from_successful_entrepreneurs_on_TikTok
info@arisbirze.lv
27 653 136
Rupniecibas iela 30, Rīga LV-1079
Facebook
Instagram
LinkedIn
Youtube
TikTok